Skončila druhá liga

15.03.2016 09:26

 


Potom sa ešte odohral nejaký kvázi blic turnaj. Vyhral Jozef Jánoš pred Dušanom Mikulášom. Miro Mandák, teda ja som skončil tretí. Na zábere je vysmiaty víťaz spolu s Jarom Bukovčákom a Viktorom Mikuláškom, ktorí sa umiestnili v poli zúčastnených.
V sobotu sme hrali zápas so Slovan Dopravný podnik. Ako áno ako nie, vysvitlo, že remíza v zápase by zabezpečila istotu zotrvania obom družstvám. Chuť riskovať teoretické vypadnutie prudko klesala. Napriek tomu sa poctivo hralo, lenže akosi nie a nie neremizovať. Ja som troška trápil Richarda Kolmana, ale zachránil sa opakovaním ťahov. 
 
Pokúsil som sa aj o fotografiu víťazov turnaja, ale Dušan Mikuláš s pomocou zrýchleného presunu elitársky obštruoval akciu.
Ešte v ten deň sme sa príjemne potrundžili vínom rôznych farieb a odrôd, ktoré zabezpečil hospodár šachového klubu. Postávanie pred hracou miestnosťou má taký zmysel, že sa čaká na Petra Falťana, kým odkontroluje poriadok v miestnosti a zamkne skrine. Apropos, Peter mi ukázal vnúčika v kočíku, ktorého sa šťastne dočkal. Škoda, že ma nenapadlo použiť fotoaparát.  

Vľavo dopíja kávu Laco, ktorý si zahral s malým Kostolanským, ktorého údajne trénuje veľmajster Ftáčnik. Laco nastaval svoju stabilnú a dobrú pozíciu a zničoho nič zobral krpatému kvalitu za pešiaka. Hralo sa však ďalej, prevaha v pozičnom cítení a voľní pešiaci maloletého rozhodli. Kostolanský je postrach krasňancov, čo by iste potvrdil aj Viktor Mikulášek, ktorého tento talent vyškolil v tretej lige.
V nedeľu sme prehrali so Slovanom D. Falťan sa znova venoval rodine, Stano Šľacký sa dozvedel, že jeho účasť nie je nevyhnutná a tak to aj dopadlo. Prehrali sme 3:5 s nie najsilnejším súperom.
Marián Broniš dostal na prvej doske Prívaru, ktorý je už v seniorskom veku. Marián s čiernymi mal dokonca nádeje vyhrať partiu, ale zaujímavá koncovka nakoniec do Mariánovho víťazstva nerozkvitla.
Peter Jančovič je silný mladý šachista tvoriaci tuším manželský pár s mladou Briestenského dcérou, ktorá hrala tiež a zdolala Mikuláška. Zdeno Sukuba nešťastnou chybou stratil po dlhom boji pešiaka a prehral vyrovnanú partiu. Zdeno je príkladný bojovník a mnohí krasňanci by sa od neho mohli čo to naučiť. Najmä, čo sa nasadenia a húževnatosti týka. 

Pri tejto príležitosti musím vyjadriť potešenie, že v šachovej komunite je toľko mladých slečien či dám a vlastne všetky okrem kvalitnej šachovej hry disponujú jemnosťou, šarmom a ženskými prvkami. Nie som sám v tomto názore a na zábere vidíme ako duchom večne mladí krasňanci horlivo preberajú varianty. Andrea im tú radosť nekazí, lebo má kopec iných radostí.    
Andrea Briestenská porazila Mikuláška na siedmej doske. Viktor mal čierne, čo nie je žiadna výhoda. Našťastie nemusel odolávať súperkinmu dekoltu, lebo Jančovičova manželka prišla decentne nahodená čoby rokerka. Viktor sa potajme venuje japonskému národnému športu sumo. Usilovne priberá a nosí aj brušný pás mawaši.    
Hrdý titul Hviezda zápasu som tentokrát udelil Karolovi Bírovi, keďže ako jediný zvíťazil vo svojej partii. Obeťou sa stal Vlado Cambel. Karol vyniká skromnou hrdosťou, ktorá sa mieša s hrdou skromnosťou. V dôsledku týchto vlastností som si netrúfol požiadať ho o odfotenie za šachovnicou a musel som variť z momentiek. Výsledok však považujem za znesiteľný.
Druhá liga skončila. V súťaži sme sa s prehľadom udržali. Vyhodnotenie či bilanciu by mal napísať niekto iný ako ja. Napríklad Marián alebo Zdeno alebo Peter. Môj skromný názor je, že treba posilniť družstvo o pár zrelých, ľudsky kompatibilných prínosných osobností, so zmyslom pre nadhľad, ale aj zodpovednosť. Šachistov, ktorí vedia nastúpiť aspoň v polovici zápasov a majú čas pre šach aj pre kolektív. Padlo zopár návrhov, treba o nich kolektívne rozhodnúť.