Po troch kolách - M.Mandák

28.09.2015 13:33

Včera som zaknihoval prvú výhru po dvoch remízach. Ružinovský šachista Volek mal po tridsiatich ťahoch spotrebované štyri minúty a ja asi hodinu. Pozícia skôr vyrovnaná, mal som však vyššie elo a teda aj ambície. Asi päťkrát počas partie som obligátne opravil pozíciu figúrky z môjho pohľadu nedokonalo umiestnenej. Mám maturitu z deskriptívnej geometrie a moje nároky na estetiku šachového priestoru zodpovedajú tomuto faktu. Odmietam akceptovať normy menej harmonizovaných ignorantov a v medziach pravidiel robím, čo sa dá. Stačí si pozrieť videá špičkových hráčov a ich kultúru premiestňovania kameňov. Tam človek pochopí, že ruka v ruke ide kvalita hry aj kvalita manipulácie s materiálom... Samozrejme, opravoval som  na svoj čas a s upozornením, že opravujem. Plus asi trikrát som Voleka požiadal, aby nekládol partiár na šachovnicu. Po partii vysvitlo, že bol z týchto mojich počinov s nervami úplne nadranc a preto ju aj prehral. Takto rozrušený sa venoval bohumilej činnosti, nadávaniu na moju osobu v najbližšom až širšom okolí. Na partiár sa podpísal tromi krížikmi, čo rozhodcovia s ľahkosťou tolerovali, keďže oni ožívajú až keď im niekto stúpa na otlak. Vtedy sú ortodoxní v pravidlách až človeka chytá posvätná úcta k toľkej čestnosti a spravodlivosti a zmyslu pre férovosť. Nuž, a tak mlčaním akceptovaný partiár s tromi krížikmi je na svete! Čo sa pána Voleka týka, bol som tolerantný k jeho expresívnej frustrácii očakávajúc, že čas je veľký lekár. Peter Falťan mi však zvestoval, že môj prípad bol široko rozoberaný aj na raňajkách, takže Voleka to neprešlo a spolu s predsedom Jablonickým majú rovnakú skúsenosť s bezcharakterným šachistom, ktorý volí nečestné metódy kvôli víťazstvám... Miloš včera večer podľahol Bakalárovi po tuhom boji. Rozdiel takmer 100 elo bodov sa kupodivu prejavil, aj keď až v závere. Viktor tuším ešte nezvíťazil. Máme teraz troška ochladené vzťahy kvôli kauze čašníčka. Najväčší problém mám s tým, že polievka je dobrá na žalúdok a zamračená čašníčka je zlá na žalúdok. Viktor je v tom nevinne, všetci sme raz uverili žene a potom bol prúser. Dalo by sa napísať, že daj šachistovi zadarmo polievku a on ti začne urážať čašníčku. Dalo by sa ešte písať, ale sa vyčasilo, štíty sa týčia, obloha pekne modrá, treba sklapnúť tablet... Nateraz vsjo.