Ospravedlnenie

18.02.2016 07:36

Včera sme navšťívili s Ľubom Juhaniakom prednášku veľmajstra Ftáčnika na Doprastave. Do pokladničky so šachovým motívom som ako dôchodca vhodil dvojnásobok požadovaného vstupného, teda dvojeurovku. Prednáška trvala vyše dvoch hodín a jej kvalita zodpovedala kvalite prednášajúceho. Zúčastnilo sa jej veľa šachistov, mladsích aj starších. V súvislosti s pointou tohoto príspevku tam bol aj Fero Goga, ktorého som na začiatku kamarátsky pozdravil a oslovil. Tým som si vykoledoval niekoľko britkých výčitiek na adresu mojich komentárov o našej partii v zápase druhej ligy, ktorú som vyhral. Nebudem tu citovať, čo som napísal a kde to bolo. Choďte do vyhľadávania a zadajte napr.reťazec "Gog", pričom funkcia nájde všetky a teda aj hľadané spomínania Fera Gogu. Pozorne som si prečítal, čo som stvoril. Zdá sa, že na stránkach Krasňanského šachistu sú permanentne urážaní kolegovia šachisti. Možno spomenúť mená urazených ako Začka, Tománek a teraz aj Goga. Písanie článkov robím vo svojom voľnom čase a robím ho tak, aby ma bavilo. Politická či ľudská korektnosť mi nie je neznámy pojem, ale uprednostňujem otvorené pomenúvanie vecí a zábavnosť.  Feri mi včera pripomenul, že aj ja raz budem starý a chorý. Iste, a možno sa mi budú triasť ruky, budem bojovať s gravitáciou a hendikep veku budem zažívať pri každej partii. Budem naštvaný na svet, na pána boha a na osud človeka ako takého. Na tomto božom svete je fakt ľudského chátrania v čase jednou z veľkých absurdít a ťažko ho nesieme všetci postihnutí vekom. Nie je mojím prvoplánovým zámerom realizovať svoje ego prostredníctvom uštipačných poznámok na adresu citlivejších kolegov šachistov. Mne bolo pred kolektívom kolegov vynadávané istým nemenovaným kolegom do kokotov a následne boli rozposielané sms-ky s podobným obsahom širokému okoliu. Bral som to osobne a dva mesiace mi trvalo, kým som veci rozdýchal. To sú občasné pomery v Krasňanoch, V Doprastave je trošku háklivejšie osadenstvo, čo sa týka slovného vyjadrovania. Ale skráťme to: Ospravedlňujem sa týmto  šachovému kamarátovi Františkovi za moje necitlivé poznámky na adresu jeho veku a stavu s ním súvisiaceho. Až teraz som si uvedomil, že aj mňa bohviečo čaká a iste by mi nepadlo vhod, keby mi to napríklad niekto zo šachistov po prehratej partii pripomínal. Howgh!