Debakel béčka na Slovane

18.01.2016 19:15

Čo sa teda mňa týka, mal som biele a kráľ riešiteľov Kolčák mi nebol nepríjemný súper. Naťahal som pomerne dobrú pozíciu vo francúzskej, ale do koncovky bola nepoužiteľná. Na útok som si netrúfal, tak som ponúkol remízku. Marek neodolal, lebo už mal na krku blížiacu sa časovku a z neznámych dôvodov má zo mňa rešpekt.  
V nedeľu sme odohrali zápas so Slovanom E. Podľa Ela sme mali prehrať 1:7. Papierové predpoklady sa žiaľ naplnili aj keď s inými persónami. Miloš Kebis zachránil šachovú česť Krasňan a zaknihoval naše jediné víťazstvo v zápase. Favorit Zdeno Šlapák sa stal obetným baranom na oltári slovanistického triumfu. Odchádzal napajedený a asi aj nenajedený. Miloš hrá tretiu ligu ako z partesu. Iste chce dokázať, že strachopud Mandák je nad ním iba omylom. 
 
Už dlhšiu dobu sa zdá, že Rasťo Boldocki má výbornú bojovnosť a psychicky je celkom odolný na súťažné zápasy. Žiaľ, z objektívnych dôvodov netrénuje. V nedeľu nesklamal. Mal výborné šance na remízu a možno aj na viac, ale skúsený lišiak Iša to nakoneic vysedel až do víťazného konca.
Vedľa sa hrala extraliga a niektorí naši hráči sa zúčastnili verejnej analýzy medzi Ftáčnikom a Vojtekom. Peter Falťan tentokrát odolal prispievať svojimi variantami. Ticho je aj Motúz vedľa neho. 
Juro Petreje dostal silného pozičného súpera s čiernymi. Mišo Áč trpezlivo doposunoval až do víťaznej koncovky. Nakoniec si červený pirát zahral s Jarkom, ktorý dostal výhodu banána. Ľubo Juhaniak vychytáva na spodnej doske talentovaných chlapcov. Tentokrát to bol Vadila, čo teda vadiť nemuselo, ale chlapčisko už niečo pochytil na tréningoch a po peknom pozičnom výkone nášho hráča udolal.
 
Peter Falťan nastúpil nevyspatý a indisponovaný proti Vilovi Šulekovi, ktorého potešil rýchlou a hrubou chybou. Ani som nestihol zistiť, či to mal Peter niekedy vyhraté. Ešte spomeniem Laca Začku. Keďže nielen vo víne, ale aj v kopaničiarskej slivovici je pravda, dozvedel som sa o ďalšom faux pas, ktoré som vyviedol, keď som Laca na stránkach obvinil, že bifľuje otvorenia. Laci, sorry za štylistickú ťarbavosť. Vhodnejšie bolo napísať, že študuješ otvorenia. To k tomu. Zápas rozhodoval Karol Rathouský, ktorý umožnil Rasťovi Boldockému, aby nechodil na Slovan nadarmo, Ako rozhodca zaujal Karol pri predstavovaní hráčov milou prešmyčkou, keď Kolčáka pomenoval Koláč. Slovanisti si chceli zabezpečiť body na udržanie v súťaži a nastúpili v silnej zostave. Nám nenastúpil Marián, čo ťažko nesieme, lebo - ako podotkol Peter Falťan - aj iní by si radi nezahrali, nielen Broniš.