Áčko na Doprastave neoslnilo

25.01.2016 11:15
Včera naše áčko hosťovalo na Doprastave. Na zápas s tamojším béčkom sme. nastúpili v silnej zostave. Pauzoval jedine Zdeno Sukuba, ktorý si plnil povinnosti v Lokomotíve a eštei Pišta Ďuriga, ale jeho už asi bavia viacej omamné nápoje ako omamné hry. V každom prípade sa objavil Michal Dolnák a preukázal kvalitu na prvej doske pohodovým víťazstvom s Dominikom Čechom. Na druhej nastúpil Stano Šľacký, ale s Janom Bednárom sa musel uskromniť  s remízou. Bednár je môj kamarát, obdivujem jeho metodické vedomosti o šachu.  
Z tých, čo včera neprehrali som zostal už iba ja, teda Miro Mandák.  Dostal som asi ľahšieho súpera, sedemdesiatnika Fera Gogu. Jeho termosku na stole som nejako vytesnil, navyše napriek trasúcim sa rukám skvele staval figúrky do geometrického stredu políčok. Hral sa teda poctivý šach s istým vekovým hendikepom v môj prospech. Matador Miloš mi udelil pred zápasom radu: ťahať a čakať. Hral som nevýrazne ako je u mňa zvykom, ani časovka nebola prekvapením. Ferimu sa stal osudným jeho temperament. Chcejúc ma doraziť, zbytočne zrýchlil a zostril hru, Prehral tematicky fintičkami na prvej rade.  
Juro Petreje podľahol Igorovi Poláčikovi. Nechal sa s čiernymi zadusiť, čo pri pohľade na záber ani neprekvapuje. Marán Broniš hral s čiernymi s Niki Varholákovou, teraz Vrbovou. Dopočul som sa od Falťana, že mu chytila figúru, našťastie šachovú.  Miloš Kebis dostal mladého Orosiho. Mútil to tam na dámskom krídle až sa im obom z kečky parilo. Nakoniec mladý presmeroval pozornosť  na kráľa a vyviedol Milošovi obeť strelca na h2 použiteľnú v ktorejkoľvek učebnici šachu pre začiatočníkov. 
Peter Povýšil prišiel skúšať šťastie do tretice a zase nič. Sebavedomie mu nechýba, vždy sa na súpera bez ohľadu akého vyrúti, naťahá úžasnú optiku a potom sa mu prederaví balón a všetok ten cirkus padá dole. Možno by neškodilo hrať so silnými skromnejšie a pevne. Aj keď Karol Petrík už stratil starú slávu.
Zápas dvoch známych osobností bratislavského šachu trval najdlhšie. Karol Bíro s bielymi vraj mohol ľahko získať kvalitu, namiesto toho stratil pešiačika a Stano Petrík využil ponuku. Rozhodcom zápasu bol Dubnička. Mal som dobrý pocit z jeho rozhodovania. Zápas sme prehrali po málo bojovnom výkone. Ani šťastena sa na nás tentokrát neusmievala. Nevadí, však ešte ukážeme pazúriky.