Streda v Koliesku

18.08.2016 07:58
Včera sme sa v menej hojnej zostave zastavili v Koliesku. Pomedzi stoly pobehovali čiperní čašníci, vytrhávali nám nedopité pivá z rúk a hneď do zásoby donášali ďalšie. Občas sa však nezadarilo a Ľubo dostával skoro pípeť, lebo takých desať minút si ho žiaden pobehaj nevšímal. Riešili sa aj seriózne veci. Petrovi Falťanovi sa podarilo s pomocou Laca Šipekyho oživiť Chesres. Stačil k tomu nejaký emulátor systému DOS. Program Chesres bol môj výtvor na spracovanie výsledkov šachových súťaží. Pracne vznikal a rýchlo zanikol, lebo prišiel skvelý Chesresults a ten funguje dodnes.  V sobotu idú poniektorí Krasňanci do Gollsu na blicák. Je to tradičný turnaj s našimi rakúskymi šachovými kolegami. Keby nebola rečová bariéra aj by sme si ich obľúbili, takto sa poniektorí iba polotrápne usmievame. Očakávam od Ľuba Hankera, že spraví nejký zápis akcie aj s fotografiami. Ľubo Juhaniak nám ukázal pár novinárskych periel. Ide najmä o tkzv. fikciu v jednom nemenovanom bulvárnom týždenníku. Je to vtipné, odľahčené a aj zábavné pre každého, koho baví čítať, že premiér jeho krajiny je tak trocha drbko, lebo má paranoju z hajzľových pavúkov. Žijeme v čase súmraku autorít, aby zisky mohli pekne a najmä nehatene odsypať, pokiaľ sa dá za hranice. Naši chlapci a dievčatá novinárski porozumeli dobe a miništrujú veľkokapitálu. Správne a hlučne som sa rozčúlil, vypenil som svoj antiatlantický postoj a oko mi zmäklo pri cite k milovanému premiérovi, ktorý slúži ľudu do strhania cievneho systému. Ale je to ok, hrany sa obrusujú a aj naši radikálni demokrati už nie sú, čo bývali. No, a potom sme hrali blicky. Miloš vycítil moju slabšiu formu spôsobenú absenciou v riešení diagramov a podarilo sa mu dvakrát ma zdolať. Pomstil ma Juhaniak, ktorý sa stále zlepšuje. Ako podotkol Miloš, on už bude dávno mŕtvy a Juhaniak sa ešte bude zlepšovať. Ľubo je dobrý kamarát. Keď je smädný, nepozná brata a keď má vypité, tak sa to okolo neho hmýri darebákmi a bláznami. To Laco má sofistikovanejší repertoár charakterov, posledne sa mu zadaril "nafúkanec z Cyprichovej", čím myslel Miloša. Ja nie som prívrženec slovného boxu, ale medzi Krasňancami je to používaná metóda  komunikácie. V extréme človek nemôže nič povedať, lebo slovný boxer okamžite útočí. To by si zaslúžilo podrobnejšiu analýzu. Zdanlivo ide o informácie, v skutočnosti je v tomto boxe aj nejaká tá frustrácia. Nuž, téma pre koňa. Cestou do Kolieska sa občas zastavím v Lacných knihách na Obchodnej. Posledne tam mali skvelú poviedkovú knižku od istého Mrožeka - Opica a generál. Komu sa zdá, že toto nesúvisí s akciami v Koliesku, treba mu povedať, že všetko so všetkým súvisí a opica, ktorá chcela byť generálom súvisí so všetkým takisto.