Citáty - Ľ.Juhaniak

29.09.2015 12:23

Takto pred rokom som zozbieral na dvoch, troch papieroch zaujímavé citáty z úst krasňanských šachistických bardov, ale niekde som ich stratil. Nemohol som vôbec tušiť, že raz budeme mať internetovú stránku. O takom niečom sme v Koliesku nikdy nerokovali. Skúsim teda využiť tento priestor na čiastočné zachytenie atmosféry našich priateľských partií a pospomínam si trochu aj na výroky z minulých rokov, lebo niektoré sa zvyknú aj opakovať. Najviac citovaným pánom bude zrejme Miloš, ktorý rád prirovnáva a hodnotí - väčšinou veľmi stručne. Hráš ostro jak Cagliostro, jak taký céčkar, pacer či pionier. Súpera málokedy pochváli, najnovšie počas partií ; ospevuje nejakú neznámu Josephine. Občas zaperlí aj webmaster Miro, ktorý nedávno pripustil, že okrem neho sú "v klube aj iné osobnosti". Alebo náš funkcionár Peter, ktorý poprel svoju promiskuitu počas turnajov vyhlásením, že "spáva iba s Rikim". Nemôžeme zabudnúť ani na nestarnúceho Jara, ktorý je stále "ťažká hus na šklbání". Na viac pamätných výrokov si teraz už veľmi nespomínam, ale ak niekto zas povie niečo, čo by si mali prečítať aj ďalšie generácie, tak ich určite zapíšem rovno sem. Na ilustráciu bojovnej atmosféry našich šachových štvrtkov U Bednára ponúkam komentáre Miloša a Jara počas svojich vzájomných partií z 24.9.2015...

 

Jaro: "Tak toto šlo? Šak som mu aj dámu dal zadarmo...Hrajme rozhodujúcu! Teraz bude 2:1!"

Jaro o chvíľu: "Šak to mám zas prehráté."

Diváci: "Hrajte o všetko!"

Jaro: "Nemôžem hrať o všetko, keď prehrávam 2:1. Tak poď odvetu!"

Jaro o chvíľu: "Som tam špatne zahrál jeden tah. Ale zástavku máš dole! 2:2. Ide rozhodujúca!"

Miloš: "Jarko, keby si nebol najstarší...Ale igraj, igraj..."

Miloš o chvíľu: "Ježiš Mária, všetko mu dávam, tomu Jarovi. Ja s ním nemôžem hrať, tí sú tak dobrí tí céčkari. Ale keď hrajú súťaž, tak sú to zas céčkari. Ale teraz šecko vidí ten Jaro, šecko vidí. Neni možné s tým chlapom..."

Jaro: "Remíza. Tebe skôr padla, lebo mne až teraz padla.To bolo hravo vyhráté, som to podceňúval. Teraz rozhodujúca - no cugaj!"

 

Miloš priebežne: "Že Josephine, že Josephine..."

                         "Že jóvan Ivan, že jóvan Ivan..."