Béčko nemalo na Senec

07.03.2016 14:55
Béčko hralo v nedeľu po voľbách v náhradnej hracej miestnosti so Sencom, suverénnym lídrom súťaže a kandidátom na postup. Ak sme sa nádejali na dôstojný výsledok, tak nič také sa nekonalo a prehrali sme takmer na nulu. Jedinú remízu zaknihoval v dobrej forme hrajúci Viktor, keď vyľakal Pušeca naťahanou aktívnou pozícou a tak dali krátku remízu. Ostatní béčkari spustili hotovú vajíčkovú veľkú noc, nuly neúprosne pribúdali, partiáre s prehrami sa podpisovali ako na bežiacom páse.
Na zábere vidíme Karola Rathouského v boji s lišiakom Lesným. Z faktu, že prizerá Jaro Bukovčák by sa možno dalo dedukovať, že je partia o nejakom tom boji medzi vyrovnanými súpermi. Pravdepodobnejšie sa však zdá, že Jarko si potreboval iba trošku oddýchnuť, posedieť a pozorovanie hry na jednu bránku vyhovovalo tejto potrebe dostatočne.  
Najdôstojnejší výkon podal Miloš Kebis, ktorý mal za súpera Petra Balogha so sadrou na ruke, ale s Elom o 300 bodov vyšším. Keďže na Ele nezáleží ako Miloš deklaruje, hralo sa hrozne dlho a Senčania čakali ako na spasenie koniec partie. Nakoniec Balogh vyhral, ale sme radi, že Miloš krásne bojoval a trápil silnejšieho protivníka.    
Ja som vyfasoval Lászlóa Takácsa s bielymi. Pokúšal som sa kadejako improvizovať, ale neomylný šachový cit súpera ma vždy sťahoval z oblakov na zem. V už silne menejcennej pozícíí som skúsil pár fintičiek, ktoré veľakrát pomohli, ale toto bola troška iná káva ako Gaži, Kolčák či Mosný. 
Ostatných spoluhráčov som nestíhal sledovať, Laco Začka sa nechal vyučovať v nejakých taktických obratoch ako som zhliadol. Mal čierne figúry a atraktívnu mladú súperku Koloditsovú s vyšším elom. Peter Falťan prehral bez nadmerného trápenia, podľa jeho osobnej výpovede mal možnosti neprehrať, ale urobil hrubú chybu. Juro Petreje prišiel hrdinsky posunúť dosky proti 2300-ke Davidovi Vargovi a elo nepustilo. Podobne dopadol aj Marián Broniš s Gáborom Farkasom, nositeľom Ela 2398. Mariana možno potešilo hrať a prehrať so silným hráčom a tobôž maďarskej národnosti. 
Nuž, máme to za sebou. Išlo o zápas so silnejšími hráčmi v dôstojnej a tolerantnej atmosfére. Každý z hrajúcich krasňancov béčkárov mal skvelú príležitosť porovnať svoju hru s lepšími hráčmi. Po zápase som si dal mäsový vývar, keďže sme hrali vo Viktorovom bufete a Viktor to tam kočíroval ako dobre zabehaný stroj. Neskôr sa pridal s objednávkou poctivo hustej polievky aj  Jarko, ktorému spaľuje jedna radosť. V záverečnej fáze zápasu sa objavovali aj diváci ako napríklad Zdeno Sukuba, Pali Danek. Veľa toho nevideli, pozerateľný bol asi najmä Miloš odolávajúci zasadrovanému Baloghovi. Toť vsjo!